آیا می توان به برگ مالیات قطعی اعتراض کرد ؟


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاريخ : دو شنبه 5 مهر 1395
بازديد : 5257
نويسنده : نيك گهر

طبق ماده ۲۵۱ قانون مالیاتهای مستقیم هم مودی و هم اداره امور مالیاتی میتوانند ظرف مدت یکماه پس از تاریخ ابلاغ رای قطعی هیات حل اختلاف مالیاتی به استناد عدم رعایت قوانین و مقررات موضوعه به شورای عالی مالیاتی شکایت و نقض رای و تجدید رسیدگی را خواستار شوند .

حال اگر این مهلت یکماهه گذشته باشد و مودی یا اعتراضی نکرده باشد و یا پس از این یکماه مدارکی به دست آید که میتواند نتیجه رای را به نفع خود تغییر داد اکنون چه باید کرد؟

در پاسخ به ماده ۲۵۱ مکرر اشاره می کنیم. این ماده در مورد مالیات های مستقیم و غیر مستقیم قطعی شده است که در مرجع دیگری قابل طرح نیست یعنی طبق قانون تمامی مراحل را پشت سر گذاشته اید و همچنین به استناد مدارک و دلایل کافی ادعای غیر عادلانه بودن مالیات قطعی شده را دارید .

راه حل این است که درخواست را طی نامه ای به وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی ارائه دهید . وزیر اقتصاد و دارایی با اختیارات خود پرونده مورد نظر را به هیاتی مرکب از ۳ نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع میدهد .

به منظور ارائه تقاضا و اعتراض به حکم قطعی مالیاتی، بهتر است فرم مخصوص تعبیه شده در این رابطه، تکمیل و مستندات مربوطه ضمیمه و به دبیر خانه تسلیم گردد.

پس از ارائه فرم، مدارک بررسی و در صورت وجود نواقص ظرف ۲ هفته مراتب به مودی اعلام میگردد. در صورتی که فرم مربوطه بطور صحیح تکمیل و ارائه نشود و یا مستندات کافی نباشد دبیرخانه موضوع را بلا اقدام تلقی و مختومه می نماید.

در هر حال مدارک ارائه شده بررسی و رای هیات به اکثریت آرا قطعی و لازم الاجرا می باشد و جای هیچگونه اعتراض و بررسی دیگری وجود ندارد.




:: موضوعات مرتبط: مباحث مالياتي , ,
:: برچسب‌ها: اعتراض مالیاتی , اعتراض به برگ قطعی مالیات ,
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بسته خودآموز حسابداری آس حساب
این وبسایت در سامانه پایگاههای اینترنتی وزارت ارشاد اسلامی ثبت شده است. http://samandehi.ir/Default.aspx

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش حسابداري آسان و آدرس ashesab.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com